söndag 24 januari 2010

Marinerad och ångerfull

Igår marinerade jag mig fullständigt. Jag tror att jag slog världsrekord! I morse vaknade jag med panik. En plötslig stund av klarhet: jag är ju fullständigt misslyckad!

Tänker man så är det svårt att ens söka något arbete.

Jag har kartlagt allt, tills det inte fanns något kvar att kartlägga; och kände jag sedan: visst har jag väl ändå några goda egenskaper nu när alla dåliga minnen och vanor är blottlagda? Jag kom inte på en enda. Så jag har ägnat dagen åt att ringa både vänner och släkt och bett dem nämna någon positiv egenskap jag har. Det har gått över förväntan.

Listan är nästan klar. Den skall jag hålla mig i. Kanske kan jag till och med använda någon del i mitt cv, min personliga beskrivning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar